Regulamin księgarni Tylkodobreksiazki.pl
(obowiązujący od dnia 25 grudnia 2014 roku).
Informacje ogólne
Sklep tylkodobreksiazki.pl, zwany dalej Sprzedawcą, prowadzi sprzedaż książek dla osób fizycznych i prawnych, zwanych dalej Klientami, za pośrednictwem strony internetowej www.tylkodobreksiazki.pl.
Księgarnia tylkodobreksiazki.pl prowadzona jest przez firmę:
LOKATORMEDIA sp.z o.o., ul. Mostowa 1/1u, 31-061 Kraków,
KRS380898, NIP 67930559929, reprezentowana przez: Piotr Kaliński.
Z księgarnią tylkodobreksiazki.pl można się kontaktować:
dzwoniąc na numer telefonu: 505862724,
lub pisząc na adres e-mail: tylkodobreksiazki@gmail.com
Słownik
Dni robocze – wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku. Dni ustawowo wolne od pracy nie są uwzględniane.
Czas realizacji zamówienia – jest to czas, w jakim księgarnia tylkodobreksiazki.pl dokona skompletowania i wysłania zamówienia lub dokona skompletowania i przygotowania książek do odbioru osobistego.
Konsument – Klient, będący osobą fizyczną który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa w celu niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością zawodową lub gospodarczą.
Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
Składanie zamówień
Złożenie zamówienia w Księgarni tylkodobreksiazki.pl oznacza zawarcie przez Klienta umowy kupna - sprzedaży zamawianych Produktów ze Sprzedawcą.
Rejestracji konta można dokonać na stronie www.tylkodobreksiazki.pl. W celu rejestracji Konta Klient wpisuje w formularzu rejestracyjnym następujące dane: E-mail i Hasło, jak również obowiązany jest do zaakceptowania postanowień Regulaminu poprzez zaznaczenie checkboxa przy klauzuli akceptacji Regulaminu.
Finalizacja zakupu jest możliwa, gdy Klient określi dane potrzebne do realizacji zamówienia:
W przypadku Klienta będącego osobą prywatną: Imię, Nazwisko, telefon, e-mail, ulica, numer domu, kod pocztowy, miasto, kraj, zamówione Produkty, sposób dostawy, sposób płatności.
W przypadku gdy Klientem jest firma: Nazwa firmy, ulica, NIP, numer domu, kod pocztowy, miasto, kraj, telefon, e-mail, zamówione Produkty, sposób dostawy (Poczta Polska, odbiór osobisty), sposób płatności.
Klient dokonuje zamówienia Produktów poprzez wypełnienie formularza na stronie www.tylkodobreksiazki.pl. Po wypełnieniu formularza, a przed złożeniem zamówienia wyświetlane są wszystkie wprowadzone przez Klienta dane.
Sklep umożliwia Klientowi złożenie zamówienia bez konieczności zakładania Konta.
Ponadto w formularzu zamówienia można wpisać inny adres wysyłki i dodatkowe uwagi (np. dane do wystawienia Faktury VAT). W celu złożenia zamówienia Klient obowiązany jest zaakceptować warunki Regulaminu poprzez zaznaczenie opcji przy klauzuli akceptacji Regulaminu.
Po złożeniu zamówienia Klient otrzyma wiadomość e-mailową na podany w formularzu adres e-mail, w którym przekazane zostaną informacje dotyczące zamówienia. Wysłanie przez Sprzedawcę maila, o którym mowa w zdaniu poprzednim jest równoznaczne z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia.
Wysyłka złożonego zamówienia realizowana jest w terminie 1 dnia roboczego, przy czym w przypadku przedpłaty termin liczony jest od daty potwierdzenia płatności na koncie Sprzedawcy, a w przypadku pobrania od daty złożenia zamówienia.
Zamówienia drogą elektroniczną można składać 24 godziny na dobę przez cały rok.
Dostawa i płatność
Zamówione książki dostarczane są za pośrednictwem Kuriera DHL lub InPost. Bez ograniczeń w obszarze na jaki zamówione towary są dostarczane.
Czas dostawy liczony jest od daty wysyłki i wynosi on:
- List polecony priorytetowy - do 2 dni roboczych.
- List polecony ekonomiczny - do 3 dni roboczych.
- Paczka24 - do 2 dni roboczych.
- Paczka48 - do 3 dni roboczych.
Zamówione książki można także odebrać osobiście w Księgarni Firmowej LOKATOR w Krakowie na ul. Mostowej 1/1u. Placówka otwarta jest w dni robocze od 10:00 do 20:00. W przypadku nieodebrania książek zamówionych z opcją odbioru osobistego w ciągu 7 dni od daty złożenia zamówienia, zamówienie zostaje anulowane.
Na wszystkie sprzedawane w Sklepie produkty wystawiane są faktury VAT.
Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
- Płatność gotówką lub kartą przy odbiorze osobistym.
- Płatność online. Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Dotpay.pl.
- Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
Dane do przelewu: LOKATOR MEDIA sp. z o.o, ul. Mostowa 1/1u, 31-061 Kraków,
nr rach: 62 1160 2202 0000 0001 8387 2112. W tytule przelewu należy podać nr zamówienia.
Koszty wysyłki:
Koszty wysyłki uzależnione są od wybranego sposobu płatności oraz dostawy. Składając zamówienie na każdym etapie Klient może sprawdzić koszt wysyłki.
Odbiór osobisty jest bezpłatny.
Reklamacja
Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym.
Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad. Szczegółowe informacje dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu wady Produktu oraz uprawnień Klienta są określone na stronie Księgarni tylkodobreksiazki.pl w zakładce „Zwroty i reklamacje".
Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład:
- pisemnie na adres: LOKATORMEDIA sp.z o.o., ul. Mostowa 1/1u, 31-061 Kraków,
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: tylkodobreksiazki@gmail.com.
Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
W przypadku, gdy do ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta lub do wykonania uprawnień Klienta wynikających z rękojmi niezbędne będzie dostarczenie Produktu do Sprzedawcy, Klient zostanie poproszony przez Sprzedawcę o dostarczenie Produktu na koszt Sprzedawcy na adres LOKATORMEDIA sp.z o.o., ul. Mostowa 1/1u, 31-061 Kraków. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj wady, rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby niemożliwe albo nadmiernie utrudnione, Klient poproszony zostanie o udostępnienie, po uprzednim uzgodnieniu terminu, Produktu Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
Prośba o dostarczenie Produktu, o której mowa powyżej, nie ma wpływu na bieg terminu na ustosunkowanie się Sprzedawcy do reklamacji Klienta oraz nie narusza prawa Klienta żądania od Sprzedawcy demontażu wadliwego Produktu i ponownego zamontowania Produktu po dokonaniu wymiany na wolny od wad lub usunięciu wady, o którym mowa w art. 561[1] Kodeksu cywilnego.
Prawo odstąpienia od umowy
(dotyczy umów sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku):
Klient, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
- pisemnie na adres: LOKATORMEDIA sp.z o.o., ul. Mostowa 1/1u, 31-061 Kraków,
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: tylkodobreksiazki@gmail.com;
Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest na stronie Ksiegarni tylkodobreksiazki.pl w zakładce "Zwroty i reklamacje”. Klient może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia a o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Księgarni tylkodobreksiazki.pl). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Klienta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Klient ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Klient odsyła Produkt na adres: LOKATORMEDIA sp.z o.o., ul. Mostowa 1/1u, 31-061 Kraków.
Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez Klienta od umowy, które obowiązany jest ponieść Klient:
Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
W przypadku Produktu będącego usługą, której wykonywanie - na wyraźne żądanie Klienta - rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
Dane osobowe i polityka prywatności:
Administratorem danych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych jest LOKATORMEDIA sp.z o.o., ul. Mostowa 1/1u, 31-061 Kraków.
Dane osobowe przetwarzane są w następujących celach:
w związku z koniecznością realizacji umowy sprzedaży na podstawie zamówienia złożonego w Księgarni tylkodobreksiazki.pl przez Klienta, w związku z ewentualną rejestracją konta Klienta w Sklepie, w związku z obsługą reklamacji i zwrotów wynikających z zawartej umowy sprzedaży, w związku z korespondencją mailową, dla potrzeb technicznych i statystyk Księgarni, dla potrzeb marketingowych i handlowych po wcześniejszej zgodzie Klienta, w przypadku gdy marketing bezpośredni nie będzie dotyczył własnych produktów lub usług administratora.
Administrator danych przechowuje i przetwarza następujące dane klientów: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres zamieszkania (ulica , nr domu, nr mieszkania, kod pocztowy, miasto, kraj), adres dostawy (imię, nazwisko, telefon, nazwa firmy, ulica , nr domu, nr mieszkania, kod pocztowy, miasto, kraj), w przypadku firm dodatkowo dane firmy (nazwa, adres, NIP). Numer konta Klientów (w przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży internetowej w celu zwrotu wpłaconych kwot).
Każdy Klient Księgarni ma możliwość wglądu i aktualizacji danych dotyczących jego osoby. Podanie danych ma charakter dobrowolny, choć jest to niezbędne, by mogły zostać zrealizowane cele umowy.
Sprzedawca zapewnia bezpieczeństwo danych osobowych swoich Klientów, gdyż stosuje środki ochrony fizycznej, organizacyjnej oraz sprzętowej niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych w ramach Sklepu, zgodne z wymogami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Sprzedawca jest uprawniony do ujawnienia danych osobowych przez siebie administrowanych jedynie podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
Informacje zawarte w logach dostępowych mogą zawierać różne dane np. adres IP. Sprzedawca wykorzystuje je wyłącznie w celach technicznych. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość udostępniania danych, o których tu mowa, do podmiotów uprawnionych na podstawie przepisów szczególnych (np. organom ścigania).
Postanowienia końcowe
Sprzedawca informuje, że wszelkie zamieszczane na stronach Księgarni tylkodobreksiazki.pl znaki handlowe (loga, logotypy, nazwy marek etc.), materiały graficzne, zdjęcia podlegają ochronie prawnej i są wykorzystywane przez Księgarnię wyłącznie dla celów informacyjnych.
Wszystkie nazwy produktów oferowanych do sprzedaży przez Księgarnię są używane w celach identyfikacyjnych i mogą być chronione i zastrzeżone na podstawie przepisów Ustawy Prawo własności przemysłowej.
Sprzedawca zwraca uwagę, że Księgarnia tylkodobreksiazki.pl zawiera treści chronione prawem własności intelektualnej, w szczególności utwory chronione prawem autorskim (treść zamieszczona w Księgarni, układ graficzny, grafiki, zdjęcia etc.). Klienci oraz osoby odwiedzające Księgarnię zobowiązują się do przestrzegania praw własności intelektualnych (w tym autorskich praw majątkowych oraz praw własności przemysłowej takich jak prawa wynikające z rejestracji znaków towarowych) przysługujących Właścicielowi oraz podmiotom trzecim.
Klienci nie mogą zamieszczać na stronach internetowych Sklepu (np. przy recenzji książek) treści niezgodnych z obowiązującym prawem, niemoralnych i naruszających dobro osób trzecich, jak również zakazuje się Klientom publikowania linków do materiałów pornograficznych, obscenicznych czy urągających godności innych osób.
O każdej zmianie regulaminu Księgarnia na 14 dni przed planowaną zmianą, zobowiązuje się poinformować zarejestrowanych użytkowników, a Klient po powzięciu takiej informacji będzie mógł w każdej chwili usunąć swoje Konto.
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w tym zwłaszcza kodeksu cywilnego, ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego, a także ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.